IV сходинка до знань (для дітей 5-7 р.)

3 рази на тиждень по 60 хв

                                                  2 рази на тиждень по 90 хв

  Мета курсу: дати кожній дитині базову освіту та основи культури: розумове та естетичне виховання, інтелектуальний розвиток, психічно підготувати до навчання в школі.

Психологічна готовність до навчання в школі – це зрілість психічних процесів, що включає інтелектуальну, фізичну, емоційно-вольову та соціальну готовність.

Інтелектуальна готовність забезпечує здатність дитини сприймати і засвоювати нові знання, утримувати свою увагу досить тривалий час. Наявність достатнього словниковго запасу, що дозволяє висловлювати свою думку і забезпечується розвитком логічного мислення.

Емоційно-вольова готовність – це функція, що ровивається протягом всього життя, проте для першокласника важливо, щоб при першій невдачі (а навчання без помилок неможливе), дитина не опустила руки, а продовжувала старатися, боротися, перемагати. У дитини повинно сформуватися уміння керувати своєю поведінкою та правильно орієнтуватися в своїх бажаннях, даючи перевагу тому, що дійсно необхідно для успішного навчання. До цього ж додається допитливість, охайність, гарно розвинена пам'ять, увага, мова, інтелект. Психологічне виховання дошкільників полягає саме в закріпленні цих якостей дитини.

Соціальна готовність – це навички спілкування, вміння дружити та навіть сваритися (як здатність захистити себе). Це готовність входження в новий колектив, здатність взаємодіяти з однолітками та дорослими. Головний принцип – орієнтація на особистість дитини.

Основне завдання курсу - систематизація знань з математики, грамоти, розвитку мовлення, а також набутого життєвого досвіду, початкових уявлень про довкілля і суспільне життя.

Головна задача – навчити вчитися. Перед школою дуже важливо навчити дитину слухати та сприймати інформацію від дорослих та однолітків, вільно спілкуватися, вміти швидко будувати поширені речення, ставити питання та відповідати на них, слідкувати за правильністю вимови, спокійно реагувати на зауваження дорослих і коригувати свою поведінку.

 

Види діяльності на заняттях:

  • - Розвиток мовлення. Заняття націлені на узагальнення та розвиток зв'язного мовлення дитини, вдосконалення монологічної мови (описи, пояснення ситуацій, висловлювання своєї точки зору), перекази літературних творів (самостійно та за планом), складання сюжетних оповідань, побудова багаторольових діалогів. В кінці курсу дитина повинна вільно володіти мовленнєвими навичками, мати велий словниковий запас, вільно висловлювати свої думки, переказувати події. Мова дитини має бути чистою та граматично правильною.

 

  • - Читання. Виконуються вправи на розвикок фонематичного слуху, визначення положень звуків у слові. Відпрацьовується звуко-буквенний аналіз слів. Вдосконалюються навички читання слів, словосполучень, текстів. Проводяться вправи на розвиток швидкості читання.

 

  • - Математика з елементами логіки. Заняття розвивають уміння узагальнювати, порівнювати, знаходити відповідь, задавати питання. Ускладнюються завдання з геометричними фігурами (класифікації, побудова з частин тощо). Діти знайомляться з послідовностями, рівностями, нерівностями чисел. Визначають логічні зв'язки, вимірюють, вирішують початкові арифметичні задачі, приклади. Розвивають логічне мислення, пам'ять. На кінець курсу дитина зможе успішно вирішувати інтелектуальні задачі різного рівня.

 

  • - Письмові вправи. Штрихування. Друкування букв, складів, слів. Елементи письмових букв. Написання цифр та прикладів. Робота в зошитах з друкованою основою.