Пісочна терапія для дошкільнят та школярів

 

 

Пісочниця - це маленька модель навколишнього світу. Під час гри з піском дитина може висловити свої відчуття та переживання. За допомогою гри її легше почути та зрозуміти дорослим. Вирішуючи суперечливі питання під час гри у дитини зникає необхідність проявляти їх у повсякденному житті. Розігруючи різні сюжети відомих казок у пісочниці дитина символічно вирішує свої проблеми, позбавляється комплексів, страхів та переживань.

 

Переваги пісочної терапії:

  • - сприяє процесу індивідуалізації;

  • - розкриває творчий потенціал, внутрішні почуття, покращує сприйняття та актуалізує спогади;

  • - сприяє поверненню дитини до минулого досвіду з метою повторного переживання;

  • - створює місток між несвідомим та свідомим, внутрішнім та зовнішнім, духовним та фізичним, невербальним та вербальним;

  • - забезпечує безпосередню гру, де немає жодного правильного або неправильного шляху;

  • - дозволяє позбутися контролю свідомості;

  • - стирає перепони для спілкування з людьми різного віку та інтелектуального статусу.

Пісочна терапія, як різновид арт-терапії, зорієнтована на притаманний кожній дитині внутрішній потенціал здоров'я і сили.

Вона акцентує увагу на природному вияві думок, почуттів та настрою в творчості, сприйняття дитини такою, яка вона є.

Для дітей - це ігровий спосіб розповісти про свої проблеми, продемонструвати свої страхи та позбавитися їх, а також зняти емоційне напруження.

Адже гра для неї - це необхідна, природна й улюблена діяльність.

 

Арт-терапія

 Практично кожна людина в житті хоча б раз відчувала страх.

Страх перед небезпекою, страх за близьких людей, страх перед виступом, страх захворіти,тощо. Одною з основних причин багатьох захворювань є страх.

Страх - це сильне внутрішнє напруження як психологічного характеру, так і фізичного. страх може спалити людину зсередини на рівні духу та тіла. Відчуваючи страх, людина знаходиться у постійному стресі. Це напруження потрібно і можна нейтралізувати.

В психології існує багато видів подолання різних видів страхів. Одним із засобів є використання методів арт-терапії.
 
Арт-терапія - це лікування мистецтвом. Людина позбавляється від негативних емоцій, думок, почуттів, "відпрацьовуючи" їх через творчі переживання.
 
Методи арт-терапії використовуються під час роботи з горем та іншими макротравмами.
 
В ході роботи над малюнком часто відбувається зняття внутрішніх зажимів, а у когось - виявлення неочікуваних творчих можливостей. Та перш ніж людина дійсно відчує себе комфортно, позбавиться від негативу, який псує життя можливо не один рік, пройде немало часу, так як цей процес досить довгий та трудомісткий. На консультації у психолога іде пропрацювання негативу та заміщення його позитивом.
 
Під час консультації дуже важливі взаєморозуміння та взаємодовіра між психологом та людиною, що прийшла на консультацію зі своїми проблемами.

Іноді людина розповідає психологу такі речі, які не може розповісти навіть найближчим людям. На це у кожного є свої причини.

Завдання психолога полягає не тільки в тому, щоб проаналізувати один конкретний випадок, а в тому, щоб поступово навчити людину самій аналізувати ті чи інші ситуації, використовувати внутрішні ресурси та справлятися з труднощами та проблемами, що виникають, за будь-яких умов.

 

Казкотерапія

Кожен дорослий замислюється над тим, як виростити та виховати дитину щасливою, здоровою.
Що потрібно для того, щоб малюк зміг самостійно впоратись із багатьма життєвими перешкодами, цінував дружбу, мав уявлення про честь та вірність?
 
Як можна з'єднати слово з ділом, але при цьому не набридаючи дитині своїми постійними вказівками?
Таких "як" і "чому" є безліч?
 
Кожній людині для того, щоб розвиватися, необхідно перш за все знати:
  • - своє походження (хто я, звідки взявся і яким є мій родовід?);

  • - про оточуючих (хто вони - свої та чужі, як їх можна розрізняти? чого можна навчитись у іншої людини? Як це знадобиться мені у майбутньому?);

  • - про свій шлях (як знайти свій шлях? як ставити свою мету і досягати її?);

  • - про своїх помічників (як їх розгледіти та не втратити?);

  • - про віру і місію (навіщо я прийшов у цей світ? якою є моя віра у власні сили? як зробити світ світлішим, добрішим?).

А у казках детально викладається певна схема дій, що послідовно виконуються.
Це дуже важливо для дитини, для того, щоб засвоїти зв'язок між причиною та наслідком.
 
Казка - це образне зображення життєвих реалій.
Казки спияють пізнавалному розвитку дітей, виховують моральні почуття, впливають на уявлення особистості дитини, спрямовуючи розвиток бажань і вчинків малюка.
Казкотерапія сприяє розвитку у дошкільників:
  • - активності;

  • - самостійності;

  • - емоційності;

  • - творчості;

  • - зв'язного мовлення.

Казкотерапія - це не один окремий сеанс, а клопітка робота з певною метою.

Вона дає кожній людині, а особливо дитині дошкільного віку те, що необхідно: свободу думок, бажань, дій, почуттів.

Казки допомагають дітям і дорослим подолати страхи, невпевненість, допомагають фантазувати, приймати нестандартні рішення та розуміти, що всього можна досягти, якщо є бажання.