Пісочна терапія для дошкільнят та школярів
Пісочниця - це маленька модель навколишнього світу. Під час гри з піском дитина може висловити свої відчуття та переживання. За допомогою гри її легше почути та зрозуміти дорослим. Вирішуючи суперечливі питання під час гри у дитини зникає необхідність проявляти їх у повсякденному житті. Розігруючи різні сюжети відомих казок у пісочниці дитина символічно вирішує свої проблеми, позбавляється комплексів, страхів та переживань.
Переваги пісочної терапії:
-
- сприяє процесу індивідуалізації;
-
- розкриває творчий потенціал, внутрішні почуття, покращує сприйняття та актуалізує спогади;
-
- сприяє поверненню дитини до минулого досвіду з метою повторного переживання;
-
- створює місток між несвідомим та свідомим, внутрішнім та зовнішнім, духовним та фізичним, невербальним та вербальним;
-
- забезпечує безпосередню гру, де немає жодного правильного або неправильного шляху;
-
- дозволяє позбутися контролю свідомості;
-
- стирає перепони для спілкування з людьми різного віку та інтелектуального статусу.
Пісочна терапія, як різновид арт-терапії, зорієнтована на притаманний кожній дитині внутрішній потенціал здоров'я і сили.
Вона акцентує увагу на природному вияві думок, почуттів та настрою в творчості, сприйняття дитини такою, яка вона є.
Для дітей - це ігровий спосіб розповісти про свої проблеми, продемонструвати свої страхи та позбавитися їх, а також зняти емоційне напруження.
Адже гра для неї - це необхідна, природна й улюблена діяльність.
Арт-терапія
Практично кожна людина в житті хоча б раз відчувала страх.
Страх перед небезпекою, страх за близьких людей, страх перед виступом, страх захворіти,тощо. Одною з основних причин багатьох захворювань є страх.
Страх - це сильне внутрішнє напруження як психологічного характеру, так і фізичного. страх може спалити людину зсередини на рівні духу та тіла. Відчуваючи страх, людина знаходиться у постійному стресі. Це напруження потрібно і можна нейтралізувати.
Іноді людина розповідає психологу такі речі, які не може розповісти навіть найближчим людям. На це у кожного є свої причини.
Завдання психолога полягає не тільки в тому, щоб проаналізувати один конкретний випадок, а в тому, щоб поступово навчити людину самій аналізувати ті чи інші ситуації, використовувати внутрішні ресурси та справлятися з труднощами та проблемами, що виникають, за будь-яких умов.
Казкотерапія
-
- своє походження (хто я, звідки взявся і яким є мій родовід?);
-
- про оточуючих (хто вони - свої та чужі, як їх можна розрізняти? чого можна навчитись у іншої людини? Як це знадобиться мені у майбутньому?);
-
- про свій шлях (як знайти свій шлях? як ставити свою мету і досягати її?);
-
- про своїх помічників (як їх розгледіти та не втратити?);
-
- про віру і місію (навіщо я прийшов у цей світ? якою є моя віра у власні сили? як зробити світ світлішим, добрішим?).
-
- активності;
-
- самостійності;
-
- емоційності;
-
- творчості;
-
- зв'язного мовлення.
Казкотерапія - це не один окремий сеанс, а клопітка робота з певною метою.
Вона дає кожній людині, а особливо дитині дошкільного віку те, що необхідно: свободу думок, бажань, дій, почуттів.
Казки допомагають дітям і дорослим подолати страхи, невпевненість, допомагають фантазувати, приймати нестандартні рішення та розуміти, що всього можна досягти, якщо є бажання.