Главная » Статьи » Мои статьи

Фізичний розвиток старших дошкільників
Розвиток будь-яких видів діяльності здійснює значний вплив на дозрівання психіки дитини і формування її особистості: вдосконалюються психічні процеси, збагачуються форми пізнання оточуючого світу, поступово засвоюється суспільний досвід.
Своєчасна та направлена на допомогу участь дорослого в цих процесах веде до їх вдосконалення, що, в свою чергу, створює кращі можливості для подальшого формування більш гармонійної особистості. 
За час дошкільного дитинства змінюються та ускладнюються загальнодіяльні навички: малюк вчиться гратися, малювати, конструювати, виконувати елементарні доручення. Разом з цим проходить і засвоєння цілей та мотивів даних видів діяльності, у дитини формуються певні навички, уміння, нахили, а також структура особистісних якостей.
Одночасно з розвитком психічних функцій вдосконалюється і фізичний розвиток дитини.
Рухи стають більш впевненими, знижується їх невмілість. Розвиваються як загальні, крупні рухи, так і малі, у тому числі формується мілка моторна умілість пальців рук.
Це все пов'язано з процесом формування мозкових структур.
Стимуляція розвитку рухів дає поштовх для більш інтенсивного розвитку мозку, що в свою чергу дає можливість вдосконалювати рухи, тобто проходить взаємозалежний процес розвитку.
 
Порівняйте, наскільки значні зміни відбуваються у розвитку дитини між чотирма та п'ятьма роками.

Фізичні можливості дітей 4 року життя.

- Може впевнено бігати та все рідше падає. Може пограти з вами в «доганялки» при Вашій артистичності при піддавках та ухиляннях. Тікаючи дитина намагатиметься ухилитися, чи збити вас з пантелику, під час руху змінює траєкторію.

- Продовжують формуватись навички володіння та управління власним тілом, проте чуття рівноваги розвинене ще недостатньо, дитина чотирьох років невпевнено може пройти по вузькій лаві чи вузькому місточку.

- Може пробігти відстань до 150м, проте не варто без особливої потреби пропонувати дитині такі навантаження.

- Більш досконалою стає навичка стрибків. Дитина легко може стрибнути вперед,трохи важче дається стрибок назад, проте вона справляється. Може перестрибнути через невеличкий предмет, зістрибнути зі сходинки та стрибнути на неї, подолати невеличку канаву, проте зі скакалкою ще дитина не впорається.

- Легко забирається по «шведській» драбині вгору та вниз, може розгойдуватися на гойдалці, крутитися на канаті, проте підніматися по ньому ще не може – руки ще недостатньо сильні.

- Може виконати переворот вперед через голову.

Фізичні можливості дітей у віці 5 років.

- Дитина може пробігти і 200 і 300 метрів, при чому достатньо швидко. З’являється спритність , вправність, при чому дитина вже може бігати по нерівній поверхні, а й оббігати горбочки, перестрибувати ямки чи канавки.

- Рухи стають впевненими та скоординованими. Вона може з закритими очима доторкнутися до носа, вуха. Спритно ловить м’яч та спритно кидає його в ціль.

- Помітно краще стає відчуття рівноваги: дитина вільно проходить на вузькій колоді, дошці, лавці.

- Дитина стає впевненішою в стрибках. На сходах може перестрибнути через сходинку, а на майданчику через декілька предметів. Починає оволодівати навичкою стрибків через скакалку, що розвиває систему взаємодії всіх частин тіла. Діти починають стрибати на одній нозі. Дівчатка і цьому віці починають грати в «класики».

- По «шведській» стінці дитина може лазити годинами та не стомлюватися. Дитина здатна трішки піднятися по канату, руки міцнішають, проте віджатися від підлоги дитина ще не зможе.


Вдосконалення рухливих умінь та навичок , розвиток психофізичних характеристик – сили, швидкості, витривалості, гнучкість не тільки сприяють покращання здоров’я, але й дозволяють формувати і особистісні якості людини (терпіння, силу волі, наполегливість).

У цьому віці дитину можна вчитися кидати та ловити м’яч, відбивати його правою та лівою руками, підкидати, виконуючи одночасно нескладні рухи. Навчання дитини бігу наввипередки , з подоланням перешкод, різним видам стрибків (в довжину, висоту, з розбігу, відштовхуючись) – дозволить розвинути в ній не тільки психофізичні характеристики, а й особистісні якості.
Узгодженість в виконанні різних рухів не тільки дозволяє вдосконалювати навички управління собою, а й стимулює розвиток мозкових структур. Останній пов’язаний з тим, що під час одночасного виконання різних рухів (наприклад , стрибків на одній ніжці, плесканні в долоні, виконання пісеньки)задіяні різні відділи мозку, що стимулюватиме як самі відділи головного мозку, так і нарощування та ускладнення зв’язків між ними. Крім того володіння своїм тілом, розуміння його буде служити гарним фундаментом для формування адекватної позитивної самооцінки, та дозволить дитині приймати себе такою якою вона є.

Знайомство дитини з елементами спортивних ігор дозволить не тільки розширити кругозір дитини, розвинути її фізично, а й зможе навчити виконувати необхідні правила, підкорятися загальним законам. Це уміння буде дуже корисним, під час виконання завдань за інструкцією та при навчанні співпрацювати в колективі.

В 5 років дитина вже може грати в бадмінтон в парі з дорослим, виконувати нескладні елементи хокею, футболу,баскетболу. Дитина може самостійно кататися на роликах, самокаті, двоколісному велосипеді (по прямій та з поворотами).

Фізичний розвиток нерозривно поєднаний з інтелектуальним та особистісним розвитком.
Категория: Мои статьи | Добавил: Ирина (29.09.2010)
Просмотров: 1674 | Теги: навчання, физическое развитие, обучение, навички, дошкольники, интелектуальное развитие, навыки, дети, личность, упражнения | Рейтинг: 2.0/4
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]