Главная » Статьи » Мои статьи |
Розвиток мовлення дошкільників
Порівнюючи можливості 5-ти та 4-річної дитини, ми можемо побачити, що об’єм знань, що набувається дитиною весь час продовжує зростати.
Розвиток мислення тісно пов’язаний з розвитком мовлення, оскільки їх формування нерозривне один з одним.
Рівень розвитку мовлення дошкільників
4-го року життя
- Значно збільшується запас слів, за рахунок понять, що не мали місця в досвіді дитини.
- Може розуміти і використовувати позначення емоційного стану, рис характеру як свою, так і людей, що їх оточують.
- Знає і використовує антоніми (високо-низько, далеко-близько).
- Може виділити перший звук в слові, розрізнити звуки, що видають різні предмети (наприклад дзвіночок, барабан, гармошка).
- Може докладно (часто з повторами та зайвою деталізацію) розказати зміст сюжетної картинки, з допомогою дорослого зробити опис іграшки, переказати частину казки, як почутої чи побаченої, так і придуманої самостійно.
- Вміє слухати літературні твори. Може проявляти інтерес до ілюстрацій в книгах, що читають.
- З допомогою дорослого може приймати участь в інсценівках невеликих літературних творів (казок, віршів, оповідань).
- Може прокоментувати сподобався чи ні прочитаний твір, і чому.
- Активно супроводжує мовою свої дії.
Рівень розвитку мови дошкільників
на кінець 5-го року життя.
- Пояснює правила ігор, аргументовано пояснює висловлювання ровесників (може сказати що подобається чи ні в діях або словах ровесників і чому).
- Використовує складні речення.
- Складає самостійно оповідання з власного досвіду за сюжетною картинкою, серією картин, складає закінчення казки, переказує невеликі літературні твори.
- Знає декілька лічилок і користується ними, знає вірші, казки, авторів яких може назвати.
- Визначає місце звуку в слові.
- Підбирає декілька прикметників до іменника, може підібрати слова-синоніми.
- Використовує і розуміє слова, що позначають людські взаємини.
- Володіє чистою спокійною мовою, може вимовляти звуки рідної мови без викривлень.
Як бачимо, у цьому віці дитина намагається будувати логічні зв’язки між явищами. Може відслідкувати хронологію подій, будувати передбачення що буде далі. Вдосконалюється уміння розуміти і пояснювати внутрішній світ людини. Дитина вже здатна пояснити словами емоції як свої, так і чужі, словесно описати характер іншої людини.
| |
Просмотров: 1953 | |
Всего комментариев: 0 | |